Latvijas skolas soma

Cirka meistarklases un PANTOCIRKS Latvijas Skolas Somas ietvaros sākumskolas skolēniem

 

   Latvijas Skolas Somas ietvaros š.g.16.novembrī J. Raiņa Daugavpils 6.pamatskolā notika 1.- 3. klašu cirka meistarklases (skolas aktu zālē), un pantocirks kā pasākumu noslēguma daļa. Šāda veida pasākums skolā notiek pirmo reizi, un tas radīja daudz spilgtu, pozitīvu un izbrīnā pilnu emociju skolēnos un pedagogos.

   1.- 3 .klašu skolēni tika sadalīti divās grupās un kopā ar savām klašu audzinātājām pieņēma dalību meistarklasēs. Meistarklasēs skolēni mācījās dažādus žonglēšanas paņēmienus un tehnikas, kas attīstīja viņu veiklību, sīko roku motoriku un uzmanību, ka arī refleksijas spējas un reakcijas ātrumu. Kopumā skolēni bija ļoti iepriecināti, pārsteigti un ar lielu interesi piedalījās piedāvātajā Skolas Somas pasākumā.

   Liels paldies klašu audzinātājām – Allai Kazačonokai, Anželikai Treiklerei un latviešu valodas skolotajai Arnitai Lukjanskai par skolēnu atbalstu, iesaisti un līdzdalību.

 FOTOGRĀFIJAS varat apskatīt galerijā.

Informāciju sagatavoja;

Skolas Somas koordinatore

Natālija Mihailova

skolas soma

J.Raiņa Daugavpils 6.pamatskolas

Iniciatīvas „Latvijas skolas soma”

Aktivitātes norises lapa

 

IEVADNODARBĪBA

Datums: 15.11.2022.

Mācību priekšmets: latviešu valoda

Skolotājs/-i: Arnita Lukjanska

Jautājumi/ aplūkotās tēmas:

  • Ko jūs zināt par cirku?
  • Vai jūs kādreiz bijāt cirkā? Kas bija visinteresantākais, aizraujošākais?
  • Kas strādā cirkā? Ko dara?
  • Vai cirka mākslinieka darbs ir viegls?
  • Vai tu gribētu kļūt par cirka mākslinieku?

 

INICIATĪVAS „LATVIJAS SKOLAS SOMA” AKTIVITĀTE

Datums: 16.11.2022.

Aktivitātes nosaukums: CIRKA MEISTARKLASE

Klase: 1.a

Skolēnu skaits: 13

Vieta: J.Raiņa Daugavpils 6.pamatskola

 

REFLEKSIJA

Datums: 25.11.2022.

Jautājumi/ aplūkotās tēmas:

  • Ko redzējāt CIRKA MEISTARKLASĒ?
  • Ko jaunu uzzinājāt?
  • Kādas emocijas un pārdomas rodas?
  • Vai cirka mākslinieka darbs ir viegls?
  • Vai tu gribētu kļūt par cirka mākslinieku? Ko tu darītu? Kas būtu jāiemācās?
  • Zīmējumu izstādes veidošana – “CIRKA MEISTARKLASE”, mūsu iespaidi.

 

SECINĀJUMI:

Skolēniem bija iespēja nedaudz pabūt cirka mākslinieka lomā un izmēģināt dažus trikus. Priekš skolēniem  tas bija interesants un aizraujošs piedzīvojums.  Viņi labprāt ļoti aktīvi iesaistījās visā notiekošā. Skolēniem patika viss, kas bija pasākuma laikā. Skolēni teica, ka viņiem ļoti patika staigāt ar spaiņiem kājās, griezt šķīvjus ar nūjiņām, braukt ar riteņiem, kā arī viņus izbrīnīja žonglieris. Kopumā skolēniem pēc pasākuma palika daudz pozitīvu emociju, daudzi skolēni sajūsmā un labprāt piedalītos vēlreiz tādā aktivitātē.

Pielikums:

  1. Fotogrāfijas no pasākuma

      2. Skolēnu zīmējumi “CIRKA MEISTARKLASE”, mūsu iespaidi

Atskaiti sagatavoja: Margarita Stankeviča

izvērtējums


“Latvijas skolas somas aktivitātes”

Virtuālās realitātes nodarbība “Mūzika un skaņa”

2021.gada 30. septembrī 5.a, 6.a, 7.a, 8.a, 8.b, 9.a klases apmeklēja nodarbības “Mūzika un skaņa”. Nodarbību laikā ar virtuālās realitātes bildēm skolēni mēģināja saprast mūziku un skaņu arī no fizikas skatu punkta, un kā cilvēks to uztver. Skolēniem bija iespēja iepazīties ar Latvijas mūziķi, kurš ar tehnoloģiju palīdzību apvieno mūziku, virtuālo realitāti un Latvijas dabu. Skolēniem bija interesanti darboties ar jaunām tehnoloģijām (virtuālās realitātes brillēm) un veidot izpratni par tehnoloģiskām iespējām.

3.a un 4.a klases apmeklēja nodarbības “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu”. Nodarbību laikā bērniem bija iespēja iepazīt mākslu, izmantojot tehnoloģiju iespējas. Leļļu un animācijas izrāde, ko skolēni skatījās virtuālajā realitātē, izmantojot 3D brilles, paplašināja zināšanas par mākslas pirmsākumiem un mākslinieka lomu, kā arī akcentēja nozīmīgas mākslas vērtības.

Pēc nodarbībam skolēni veica radošu darbu, izmantojot jaunās zināšanas un pieredzi.


“Viss, kas Latviju padara par Latviju”

 

PĀRSKATS PAR PROGRAMMAS “LATVIJAS SKOLAS SOMA” AKTIVITĀTĒM J.RAIŅA DAUGAVPILS 6. VIDUSSKOLĀ

 

2019./2020. mācību gada laikā programmas ietvaros notikušas 9 norises. Aktivitātes projektā “Skolas soma” pacēlusi skolēnu kultūrtratību un kultūrizglītību.

16.oktobrī iniciatīvas „Latvijas Skolas soma” ietvaros 12. un 11. kl. skolēni devās

neaizmirstamā piedzīvojumā uz Latvijas Nacionālo operu un baletu. Apmeklējuma laikā

skolēniem bija iespēja ne tikai baudīt baleta mākslu, bet arī tuvāk iepazīt Vecrīgas

arhitektūras pieminekli.

                Skolēni ar sajūsmu skatījās baletu, dažiem no viņiem tas bija pirmais piedzīvojums

baleta pasaulē. Pēc izrādes viņi aktīvi apsprieda iestudējumu, daloties iespaidos un

novērtējot baletdejotāju spēles un dejas mākslu, kā arī tērpus un dekorācijas.

Skolēniem šis apmeklējums ir lieliska dāvana, kas dod iespēju paplašināt redzesloku,

gūt pozitīvas emocijas, izjust mākslas pasauli un iekļauties tajā. Iegūtās zināšanas un

pieredze noderēja arī mācību procesā, īpaši literatūras, mūzikas un vēstures stundās.

Savu pilsētu iepazīstot projekta “Skolas soma” ietvaros, 7.klašu skolēni apmeklēja vēsturisko Daugavpils Skrošu rūpnīcu. Tā ir vienīgā šāda veida rūpnīca Baltijā un viens no vecākajiem industriālā mantojuma objektiem Latvijā. Īpašu pagājušo laiku gaisotni skolēni izjuta rūpnīcas vēsturiskajā daļā, kurā saglabājušās autentiskas skrošu apstrādes iekārtas, uzkāpa skrošu liešanas tornī. Apmeklējuma laikā skolēniem bija iespēja gūt ne tikai vēsturiskas zināšanas, bet arī praktiskas par svina kausēšanas un liešanas procesu un patronu ražošanu.

Īpaša nodarbība programmas “Latvijas Skolas Soma” ietvaros – “Es saprotu literāro daiļdarbu caur mākslu” tika piedāvāta 4.,5. un 6. klases skolēniem . Ar mērķi iepazīt Latvijas kultūras vērtības un kultūras laikmetīgās izpausmes un zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā, bērni iesaistījās planetārija aktivitātēs. Ar mūsdienu tehnoloģiju palīdzību skolēniem tika piedāvāta iespēja nokļūt virtuālajā pasaulē. Planetārijā tiek izmantotas ciparu tehnoloģijas, kas ne tikai ļauj demonstrēt zvaigžņotas debesis un izplatījumu visā tās daudzveidībā, bet arī ļauj izveidot unikālu “grimšanas efekta klātbūtni” tā, ka tas pilnībā apvij skatītāju un viņa redzes loku.  Skolēniem bija iespēja papildināt savas zināšanas, ielūkoties mākslas pasaulē, iepazīt māklsas darbus.

  1. novembrī sākumskolēni projekta “Skolas soma” ietvaros noskatījās deju izrādi “Čipolino”, kas tika rādīta uz Daugavpils teātra skatuves. Pēc izrādes apmeklējuma skolēni salīdzināja notikumus lasītajā tekstā ar redzēto izrādē, izvērtēja gan aktieru sniegumu, gan izrādes režiju, gan scenogrāfiju, gaismotāju darbu u.c. Skolēniem izrāde ļoti patika, par ko viņi pauda neviltotu sajūsmu pārpildītu ar pozitīvām emocijām. Šis pasākums deva iespēju katram minēto klašu skolēnam pabūt teātrī, mācīties uzvedības etiķeti un izprast modernās dejas pievilcīgumu.
  2. un 9. klases skolēni apmeklēja Raiņa māju Berķenelē. Pirms Raiņa mājas apmeklēšanas skolēni iepazinās ar J. Pliekšana biogrāfiju, bet Berķeneļos skolēni apskatīja J. Raiņa māju-muzeju un uzzināja par viņa dzīvi, par viņa skolas gadām. Arī viņi uzzināja par J. Raiņa aizraušanos ar antīko kultūru, par viņa interesi par dabaszinībām un tēlotājmākslu. Izmantojot Raiņa dzeju, pasākuma vadītāja spēles veidā piedāvāja dažādas izzinošas nodarbības.

Novembrī 9. – 12. klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Daugavpils  teātra izrādi, seno laiku komēdiju spāņu gaumē, “Apķērīgā mīlniece” dramaturga Lope de Vega, iniciatīvas “Skolas soma” ietvaros. Skatuves noformējums, kostīmi un aktieru spēles maniere pietuvināti tam, kā tas bija pirms 500 gadiem. Talantīga aktieru spēle, spožas un pilgtas dekorācijas, valdzinoša mūzika un aizraujošas dejas – viss atskanejās skolēnu sirdīs. Neviens nepaliek vienaldzīgs.

“Daugavpils Vienības nams-viena no ievērojamākajām celtnēm Latvijā un Eiropā!”- bija iespējas pārliecināties par to 9.klases skolēniem tieši pirms Ziemassvētkiem .  Izzinoša ekskursija skolēniem gida vadībā, kurā skolēni tiks iepazīstināti ar Vienības nama vēsturi, arhitektūru, dizainu. Interaktīva pastaiga „ Vienības nama noslēpumi” – skolēniem tiek piedāvātas ielūkoties Vienības nama aizkulisēs un atklāt darbojošos personāžus, lai pilnveidotu zināšanas par Daugavpils kultūras dzīves norisēm un iespējām tās apmeklēt.

22.janvārī mūsu skolas 1.-6.klases audzēkņiem bija iespēja ielūkoties maģiskajā mūzikas pasaulē, apmeklējot aizraujošu nodarbību “Modernā klasika jaunās skaņās”.  Inovatīvā jaunrades muzikālā apvienība projektam “Skolas Soma”ir radījusi programmu, kurā skolēni  tika iepazīstināti ar klasiskajiem stīgu mūzikas instrumentiem caur populāro latviešu un ārzemju mūziku. Klausīšanās, skatīšanās, mūzikas instrumentu spēlēšana izraisīja daudz pozitīvu emociju ne tikai skolēniem, bet arī pieaugušajiem, ka arī iedvesmo skolēnus iedziļinoties mūzikas stundās iegūtās zināšānās.

Daugavpils kinoteātrī “Silverscreen” 8.,9.,11.,12.klases skolēniem tiek piedāvāta  iespēja noskatīties latviešu mākslas filmu “Dvēseļu putenis”. Filma – vēsturiska kara drāma pēc strēlnieka Aleksandra Grīna romāna motīviem ved 100 gadus senā pagātnē. Skolēniem bija iespēja rast priekštatu par latviešu strēlniekiem, pirmo pasaules karu un Latvijas brīvības cīņu. Pēc filmas noskatīšanās visās klasēs notika ļoti saturīgas diskusijas par izjusto un ieraudzīto, skolēniem bija daudz jautājumu un pārdomu par to, kā būt cilvēkam necilvēcīgā situācijā.

Diemžēl, ārkārtējās situācijas dēļ skolēniem netika novadītas nodarbības: “Nofilmē savu filmu!” un “Latviešu strēlnieks Ziemassvētku kaujās”.

Projekts devis iespēju daudziem skolēniem apmeklēt tādus kultūras pasākumus, kas viņus interesējuši, bet, ļoti iespējams, nemaz netiktu apmeklēti, ja šādu iespēju nepiedāvātu Latvijas skolas somas ietvaros.

 

Informāciju sagatavoja:

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” koordinatore 2019./2020.m.g.

Tatjana Jakimoviča


“SHAPE OF YOU”, “ZIEDU VALSIS”, TANGO UN NE TIKAI…

      Katrā no mums mīt liels vai vēl lielāks mūziķis, bet ne katram ir bijusi iespēja izkopt savu muzikalitāti un realizēt sapņus.

      Š.g.22.janvārī mūsu skolas 1.-6.klases audzēkņiem bija iespēja ielūkoties maģiskajā mūzikas pasaulē, apmēklējot aizraujošu  nodarbību “Modernā klasika jaunās skaņās” .

      Inovatīvā jaunrades muzikālā apvienība projektam “Skolas Soma”ir radījusi programmu, kurā  skolēni  tika iepazīstināti ar klasiskajiem stīgu mūzikas instrumentiem caur populāro latviešu un ārzemju mūziku.

      Pirms došanās uz nodarbību skolēni mūzikas stundās tika iepazīstināti ar klasiskās mūzikas ievērojamākiem skaņdarbiem un ar stīgu instrumentu veidiem – ar vijoli, altu, čellu, kontrabasu. Nodarbības laikā skolēniem tika dota arī oriģināla iespēja – katram interesentam iemēģināt klasiskos instrumentus.

      Mūziķi izpildīja pasaulē populārus hitus, klasiskās mūzikas skaņdarbus, kā arī mūziku no kinofilmām.

      Klausīšanās, skatīšanās, mūzikas instrumentu spēlēšana izraisīja daudz pozitīvu emociju ne tikai skolēniem, bet arī pieaugušajiem.

      Liels paldies iniciatīvai “Latvijas skolas soma” un projektam “SHAPE OF MUSIC” par nodarbības laikā gūtajām pozitīvajām emocijām.

Materiālu sagatavoja:

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” koordinatore

Tatjana Jakimoviča.


DAUGAVPILS  VIENĪBAS NAMS-LATVIJAS ARHITEKTŪRAS PĒRLE

2019.gada 23. decembrī 9.a klases skolēni apmeklēja Daugavpils Vienības namu, lai piedalītos nodarbībā “Daugavpils  Vienības nams – Latvijas arhitektūras pērle”  “Latvijas skolas soma” ietvaros.

Pirms došanās uz nodarbību skolēni tika iepazīstināti ar Vienības nama vēsturi, funkcijaām un interesantiem faktiem par šo ēku. Aktīvi strādājot grupās, skolēni uzzināja par to, ka  Vienības nams tika uzcelts 1937.gadā pēc Valsts prezidenta Kārļa Ulmaņa ierosinājuma par ziedojumiem un valsts piešķirtajiem līdzekļiem, pēc Vernera Vitanda projekta, būves kubatūra sasniedz 78 000 kubikmetrus,  1939.gadā tika izdota pastmarka ar Vienības nama attēlu, tā bija tolaik modernākā daudzfunkcionālā ēka Baltijā.

Pasākuma laikā skolēni skatījās kino sižetu un vēsturiskās fotogrāfijas par Vienības nama celtniecības norisi, piedalījās interaktīvā pastaigā „Vienības nama noslēpumi”, pilnveidoja savas  zināšanas par Daugavpils kultūras dzīves norisēm un iespējām tās apmeklēt.

 Noslēgumā – Vienības nama “Latviešu mājā” iegūto zināšanu nostiprināšanai izspēlē komandu spēli, saliekot  puzli ar Vienības nama attēlu.

Paldies iniciatīvai “Latvijas skolas soma” un biedrības “Atmiņu lade” darbiniekiem par sagādāto iespēju darboties praktiski un jaunajām zināšanām par mūsu pilsētu.

Materiālu sagatavoja :

9.a klases audzinātāja Alla Sņetkova,

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” koordinatore

Tatjana Jakimoviča.


Daugavpils teātra izrāde “Apķērīgā mīlniece”

Š.g. novembrī 9. – 12. klases skolēniem bija iespēja apmeklēt Daugavpils  teātra izrādi, seno laiku komēdiju spāņu gaumē, “Apķērīgā mīlniece”, iniciatīvas “Skolas soma” ietvaros.

12.klases skolniece Jekaterina Jakimoviča dalās ar iespaidiem:

“Ar lielu interesei gaidīju šo izrādi, jo domāju, ka “Apķērīgā mīlniece” būs garlaicīga un neinteresanta izrāde. Izlasot priekšvārdus, ka Lope de Vega ir viens no izcilākajiem autoriem spāņu zelta laikmeta literatūrā, bet luga «Apķērīgā mīlniece» tiek uzskatīta par vienu no viņa meistardarbiem, es nevarēju iedomāties, kur un kādā veidā būs iesaistīti joki. Bet izrāde izdevās aizraujoši interesanta un jautra. Fantastiskas dekorācijas, skatuves noformējums, kostīmi, aktieru spēles manieres, dejas, spāņu mūzika nevienu nav atstājuši vienaldzīgi. Pēc izrādes palika tikai pozitīvas emocijas. Ja būs iespēja, es ar prieku vēlreiz apmeklēšu šo izrādi.”

Informāciju sagatavoja:

Iniciatīvas “Skolas soma” koordinatore

Tatjana Jakimoviča


Daugavpils teātra izrādes “Čipolino” apmeklējums

Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros 2019.gada  27. novembrī mūsu sākumskolas skolēni apmeklēja Daugavpils teātra izrādi “Čipolīno”. Izrāde bija koša, muzikāla un mūsdienīga. Pasaka tika izstāstīta dejas valodā. Bērni ar interesi vēroja Čipolīno un viņa draugu piedzīvojumus. Skolēni bija ļoti emocionāli un juta līdzi. Pēc izrādes skolēni sajūsmināti dalījās savos iespaidos par redzēto. Šī brīnišķīgā deju izrāde atstāja daudz pozitīvu emociju.

Liels paldies iniciatīvai “Latvijas skolas soma” un Daugavpils teātrim par iespēju apmeklēt šo aizraujošo izrādi!

Informāciju sagatavoja:

sākumskolas MK vadītāja

Margarita Stankeviča


Raiņa māju Berķenelē

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros 07.11.2019. 8.a un 9.a klases skolēni apmeklēja Raiņa māju Berķenelē. Pirms Raiņa mājas apmeklēšanas skolēni iepazinās ar J. Pliekšana biogrāfiju, bet Berķeneļos skolēni apskatīja J. Raiņa māju-muzeju un uzzināja par viņa dzīvi, par viņa skolas gadām. Arī viņi uzzināja par J. Raiņa aizraušanos ar antīko kultūru, par viņa interesi par dabaszinībām un tēlotājmākslu.

Izmantojot Raiņa dzeju, ekskursijas vadītāja spēles veidā piedāvāja dažādas izzinošas nodarbības – salikt puzli, atrisināt krūstvārdu mīklu utt. Skolēni arī mācījās rakstīt ar spalvām, viņi uzrakstīja vēstuli savam draugam, parakstīja aploksnes un uzlīmēja īpašas markas. Pēc tam bija laiks pastaigāties pa parku mājas apkārtnē.

Pasākuma laikā bija ļoti daudz pozitīvo emociju. Apmeklējot Raiņa māju Berkenelē, skolēni paplašināja savas zināšanas par latviešu literatūru.

Informāciju sagatavoja:

9.a klases audzinātāja

Alla Snetkova


7.a klases skolēni apmeklē Daugavpils Skrošu rūpnīcu

Projekta „Skolas soma” ietvaros 7.a klases skolēni 10.oktobrī  apmeklēja Daugavpils Skrošu rūpnīcu.

Daugavpils skrošu rūpnīca ir dibināta 1885.gadā, un ir vecākā munīcijas ražotne Ziemeļeiropā, kā arī vienīgā šāda veida rūpnīca Baltijā. Daugavpils Skrošu rūpnīca ir  sporta un medību munīcijas ražošanas uzņēmums.

Mēs uzzinājām, kā tiek izgatavotas patronas un skrotis, kā arī leģendu par kamieļi, kurš naktī pārvietojas un apsargā rūpnīcu.

Apmeklējām arī šautuvi, kur katrs varēja izmēģināt sevi šāvēja lomā.

 

Rūpnīcas apmeklējums visiem patika. Paldies uzņēmuma darbiniekiem par interesantu nodarbību un sadarbību!

Materiālu sagatavoja:

 7.a klases skolnieces

Alina Vavilova, Paulīta Zelča


“Nav stāsta skumjāka ar mīlas metu kā stāsts par Romeo un Džuljetu”

         “Pirmo reizi apmeklēju baleta izrādi, neko īpašu negaidīju … Bet, kā tā var dejas un mūzikas valodā izstāstīt stāstu, tas man bija ļoti patīkams pārsteigums, izrādās, ka viss ir saprotams.”

          “Neko tamlīdzīgu savā dzīvē vēl nebiju redzējusi, jo neaizraujos ar baletu, bet ļoti gribētos piedzīvot vēl kaut ko tamlīdzīgu – interesantu, aizraujošu, piepildītu ar emocijām.”

           “Pat iedomāties nevarēju, ka tas būs tik interesanti.  Es zināju, kas ir Romeo un Džuljeta, kāds bija viņu mīlas stāsts, bet skatīties, kā to izstāsta dejas valodā, bija ļoti interesanta pieredze. Domāju, ka aizbraukšu  vēl uz kādu baleta izrādi.”

            “Skaistas, neparastas dekorācijas, lielisks baleta mākslinieku sniegums, spilgtas emocijas – gribētos biežāk piedzīvot kaut ko tamlīdzīgu.”

           Tā par piedzīvotajām emocijām un redzēto baleta izrādē  “Romeo un Džuljeta” raksta 11. un 12.klases skolēni. Viņiem Latvijas Kultūras ministrijas iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespējams 16.oktobrī apmeklēt Nacionālās operas un baleta teātra izrādi.

Informāciju sagatavoja

Iveta Vasitova

J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas

direktora vietniece izglītības jomā


     Iniciatīvas “Latvijas Skolas soma” ietvaros š.g. 27.septembrī  pie J.Raiņa 6.vidusskolas 4.a, 5.a.,6.a un 6.b skolēniem ar izglītojošu un interesantu programmu viesojās „Virtuālais planetārijs” ar programmu ”Es saprotu literāro darbu caur mākslu”.

     Pasākuma laikā skolēniem bija iespēja papildināt savas zināšanas aizraujošā veidā, ielūkoties mākslas pasaulē, iegūt zināšanas un izjust vēl nebijušas emocijas. Aizraujošā mācību vidē, uzliekot 3D virtuālās realitātes brilles, skolēni devās virtuālajā ekskursijā, kuras laikā iepazina māklsas darbus.

     Pēc demonstrēšanas skolēni strādāja ar darba lapām – lasīja dzejoli “Kādā ostas pilsētā…” un skatījās daiļdarba virtuālo vizuālizāciju. Seansa beigās skolēniem tika uzdots mājas darbs – patstāvīgi izlasīt kādu latviešu dzejnieka dzejoli un vizualizēt to.

Pasākums bija aizraujošs un interesants! Paldies par projektā sniegto iespēju skolā piedzīvot interesantus mācību piedzīvojumus!

Informāciju sagatavoja:

Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” koordinatore

Tatjana Jakimoviča


„Latvijas skolas soma” ir lielākā valsts simtgades dāvana vairāk nekā 200 000 Latvijas bērniem un jauniešiem. Sākot ar 2018. gada septembri, tās ietvaros ikvienam mūsu valsts skolēnam tiek nodrošināta iespēja izzināt un klātienē pieredzēt Latvijas kultūras un dabas vērtības, iepazīt dažādos laikos Latvijā radītās inovācijas un uzņēmējdarbības veiksmes stāstus.

J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā 2018./2019. mācību gadā 274 skolēni piedalījās iniciatīvas „Latvijas skolas soma” pasākumos vismaz vienu reizi katrā semestrī. Kultūras ministrijas piešķirtais finansējums attiecas uz izglītojamiem, kas klātienē apgūst  vispārējās un speciālās pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības programmas. Tieši tāpēc J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas deviņi skolēni, kas pašlaik mācās ārzemēs, viens skolēns, kuram ir mājmācība un viens skolēns, kuram ir apmācība mājās, nepiedalījās „Latvijas skolas somas” aktivitātēs.

„Latvijas skolas soma” veidota kā kompleksa, starpdisciplināra programma, kas apvieno resursus, lai stiprinātu skolēnu nacionālo identitāti, pilsoniskuma, valstiskās piederības apziņu un nacionālo identitāti, attīstītu kultūras izpratnes un izpausmes kompetenci, paaugstinātu izglītības kvalitāti, kā arī mazinātu sociālo nevienlīdzību.

Pasākumi tika plānoti un organizēti atbilstoši programmas “Latvijas skolas soma” saturiskajām jomām. Lai iepazītu Latvijas dabu un kultūrainavu, Latvijas kultūras vērtības un kultūras laikmetīgās izpausmes, Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecības un zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā, 1.-4.klašu skolēni apmeklēja Novādpētniecības un mākslas muzeja ekspozīcijas,  Latgales zoodārzu, ekspozīcijas un meistardarbnīcas Marka Rotko mākslas centrā un Māla mākslas centrā, piedalījās muzejpedagoģiskā nodarbībā – braucienā  „Ceļojums pa pilsētu ar tramvaju”, ekskursijās pa Daugavpils cietoksni.  2. – 3.klašu skolēni apmeklēja izrādi  „Spokuskopija” Rēzeknes teātrī  “Joriks”.

Savukārt, 5.-6.klašu skolēni arī apmeklēja Daugavpils Novādpētniecības un mākslas muzeju, Daugavpils Skrošu rūpnīcu, Marka Rotko mākslas centru, Māla mākslas centru un cietoksni. Šajā vecuma grupā pirms Ziemassvētkiem tika organizētas arī amatnieku meistardarbnīcas ziepju vārīšanā. 7.– 9.klašu izglītojamie tika iesaistīti interaktīvajā aktivitātē „Tehniskās zinātnes atraktīvā veidā ar Tehnobusu”, apmeklēja ekskursijas Daugavpils cietoksnī un Daugavpils Skrošu rūpnīcā, ceļojumu pa pilsētu ar tramvaju, kā arī aizbrauca uz Likteņdārzu.

Arī 10. – 12.klašu skolēni apmeklēja Marka Rotko mākslas centra ekspozīcijas,   izbaudīja Daugavpils teātra izrādes „Purva Bridējs(-i)” un „Džeina Eira”, koncertu “Mužīgais Mocarts” Latgales vēstniecībā GORS, Fonda “Viegli” koncertu „Mūzika Tev” Rīgas Kongresu namā. Vidusskolas izglītojamie apmeklēja arī mūsu skolai īpaši svarīgas vietas – Raiņa māju Berķenelē, Raiņa muzeju “Tadenava” un Raiņa muzeju “Jasmuiža”.

Tostarp, visiem J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas skolēniem bija iespēja noskatīties “Kino visiem un visur Latvijā” filmas.

Pateicamies programmai „Latvijas skolas soma” par aizraujoši pavadīto 2018./2019.mācību gadu! Turpināsim iepazīt Latviju kopā!

 

Sagatavoja: Ludmila Kondrašova-Lutinska


Ekskursija pa Daugavpili ar tramvaju

Katram cilvēkam ir sava dzimtā vietā. Mums tā ir Daugavpils. Tā ir pilsēta, kura šogad svin 744. dzimšanas dienu. Dažreiz liekas, ka mēs visu zinām par savu pilsētu, tomēr tā nav, tāpēc J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas 8.a klase devās ekskursijā pa savu dzimto pilsētu ar speciālu tramvaju.

Pirms ekskursijas klases audzināšanas stundā viktorīnas veidā tika atkārtota informācija par pilsētu, tās ievērojamākajām vietām, celtnēm, ēkām, slavenākajiem cilvēkiem.

Ekskursijas tramvajs bija mājīgs – mīksti sēdekļi, ērti galdiņi, pie logiem  – aizkari. Ekskursijas laikā skolēni vairāk uzzināja par tramvaju uzņēmuma vēsturi, par pirmajiem tramvajiem. Ar interesi skolēni klausījās informāciju par pilsētas ielu nosaukumu maiņu, piemēram, Красноармейская  tagad 18.Novembra iela.

Izrādās, ka būvējot pilsētu, tiek ievērota speciāla kārtība. Mājas tika celtas vienotā stilā un secībā. Protams, ekskursijas laikā skolēni guva apstiprinājumu savām zināšanām par Daugavpili, jo gids minēja konkrētus faktus.

Pēc ekskursijas klases audzināšanas stundā visi piedalījās diskusijā par pilsētvidi, tās izmaiņām, dalījās savos  iespaidos par braucienu.

Katjai Aleksejevai bija interesanti uzzināt par to, kā būvēja tramvaju ceļu. Samanta Timermane uzzināja cik sver tramvajs. Ēriks Dimitrijevs bija izbrīnīts, uzzinot, ka pilsētas ielu nosaukumi agrāk bija citādāki nekā tagad.

Informāciju sagatavoja:

8.a klases audzinātāja

Alla Snetkova


“Likteņdārzs”

Likteņdārzs – kopīgā dāvana Latvijai 100. dzimšanas dienā. Tā ir vieta, kur satiekas pagātne, tagadne un nākotne. Gan cilvēka, gan valsts. ​Satiekas, lai dotu mierinājumu pagātnei, spēku šodienai un iedvesmotu piepildīt savus sapņus nāk.

Valsts projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros š.g. 23.aprīlī 9.a un 9.b klases skolēni devās uz Likteņdārzu. Likteņdārzs atrodas netālu no Kokneses pilsdrupām un Kokneses luterāņu baznīcas uz Daugavas salas. Likteņdārza projekts tiek īstenots pēc ainavu arhitekta Šunmjō Masuno ieceres. Pēc autora idejas dārzs tiek radīts kā koru svītas metafora, kas sastāv no prelūdijas un sešām daļām. Likteņdārza simboli ir ūdens, akmens, koks, un objekti kopumā simbolizē bezgalību.

Skolēniem bija piedāvāta tematiskā ekskursija “5 akmens stāsti”. Šajā saulainajā pavasara dienā skolēniem bija iespēja iepazīties ar galveno Likteņdārza objektu – amfiteātri, kur pagātne un nākotne iet blakus, pastaigāt pa Likteņdārza aleju, ieraudzīt brīnišķīgu Daugavas ainavu skatu terasē. Skolēniem bija interesanti uzklausīt leģendu par mīlestības simbolu – sirdsakmeni un par Ozolu godasardzi, iepazīties  ar Likteņdārza vēsturi, nākotni, floru un faunu.

Pēc brauciena skolēni dalījās ar saviem iespaidiem:

 

  1. Kas tevi visvairāk pārsteidza šajā parkā?

Visvairāk man patika skatu terase un ceļiņš ar vārdiem. Parkam ir ļoti interesanta ideja.

Daniela, 9.A

  1. Vai tu gribētu apmeklēt šo parku vēl vienu reizi, piemēram, pēc 10 gadiem?

Jā, es gribētu vēlreiz aizbraukt uz šo parku pēc 10 gadiem, kad dārzs būs pilnībā gatavs un parādīsies daudz jaunu skaistu vietu.

Oļegs, 9.А

  1. Vai tu ieteiktu apmeklēt šo parku saviem draugiem, radiniekiem, paziņām?

Es ieteiktu apmeklēt šo parku. Tas nav ļoti tālu, un tur ir pavisam cita atmosfēra. Interesanti stāsti. Var atslābināties, sajust brīvību, pastaigāties, apskatīt interesantas vietas.

Jūlija, 9.B

  1. Vai tev parādījās vēlme personīgi piedalīties šī parka tapšanā?

Jā, man parādījās tāda vēlme, piemēram, iestādīt ozolu vai ielikt akmeni ar vārdu, jo es gribētu pievienot kaut ko tieši no sevis parka veidošanā un tādējādi ieiet vēsturē.

Ņikita, 9.B

 

 Informāciju sagatavoja skolotāji:

 T.Bondere, O.Gazetdinova, N.Minejeva

 


„SPOKUSKOPIJA” ar „LATVIJAS SKOLAS SOMU”

Saulainajā 20.marta pēcpusdienā J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas 2.a un 3.a klašu skolēni devās aizraujošā piedzīvojumā. Viņus gaidīja Rēzeknes teātra „Joriks” spoki.  Kuram gan no mums nav nācies dzirdēt kādu spoku stāstu? Šoreiz tādu stāstu bija daudz, kā arī spoku – lielu un mazu, jautru un bēdīgu, šausminošu un labsirdīgu. Skolēniem tika piedāvāts iepazīties ar viņiem interaktīvās teātra izrādes formātā, kur skatītāju priekšā, pateicoties aktieru meistarībai un vecajam kodoskopam, dzīvoja savu dzīvi galvenie varoņi – spoki.

Paldies iniciatīvai „Latvijas skolas soma” un Rēzeknes teātrim „Joriks”  par „Spokuskopiju” – iespēju apskatīt un izpētīt visdažādākos spokus!

Skolēnu atsauces:

Artjoms, 8 gadi: „Man bija ļoti interesanti! Un Rēzekne man patīk!”

Ksenija, 9 gadi: „Es nemaz nebaidījos no spokiem. Pat otrādi – bija skaisti un aizraujoši!”

Jūlija, 9 gadi: „Es uzzināju daudz vairāk par spokiem. Tagad man viņi patīk.”

Sagatavoja: Ludmila Kondrašova-Lutinska

 


 

Ar „Latvijas skolas somu” ir VIEGLI

 

„Cik labi, ar tevi var neizlikties,

Es tikai ar tevi gribu tikties,

Es gribu, lai tikai tu manī skaties, –

Kad tu manī skaties, es esmu patiess”

                                        Imants Ziedonis

7.februārī mūsu skolas 10.a un 11.a klašu  skolēni kopā ar skolotājām Valentīnu Gudovsku un Ludmilu Kondrašovu-Lutinsku iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Rīgas Kongresu namā organizēto fonda „Viegli” koncertu „Mūzika Tev”.

Mūsu jaunieši izbaudīja muzikāli un vizuāli noformētu Imanta Ziedoņa dzeju. Pateicoties fondam „Viegli”, kurš apvienoja Latvijā zināmus mūziķus un māksliniekus, Ziedoņa daiļrade saglabā savu aktualitāti, paliek tuvāka mūsdienīgiem jauniešiem.

Skolēni augsti novērtēja koncertu, kurš iekaroja skatītāju sirdis ar mākslinieku meistarību, atvērtību, dzīvu komunikāciju ar auditoriju, enerģiskumu, vieglu noskaņojumu, ko pasākums uzdāvināja visiem klātesošiem.

Sagatavoja: L. Kondrašova-Lutinska


ZIEMASSVĒTKU BRĪNUMI NO “SKOLAS SOMAS”

Tuvojas Ziemassvētki, un katra sirds ir pilna ar mieru, mīlestību un brīnumu gaidām. Skolā pēdējā pirmssvētku nedēļā bērni mācās bez grāmatām, pavadot stundu laiku aizraujošās aktivitātēs. Sākas laiks, kad centīgas mācīšanās vietā parādās patīkamas rūpes par dāvanām.

Prieks ir saņemt dāvanas, un prieks ir dāvināt. Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas 5.–6.klašu skolēni piedalījās dāvanu radīšanas meistardarbnīcās.

Amatnieki Agra un Varis Vilcāni novadīja mūsu skolēniem praktisko nodarbību  ziemassvētku ziepju vārīšanā. Skolēni darbojās radoši, ar lielu interesi un siltām domām par saviem tuviniekiem, kam gatavoja šīs dāvaniņas.

Sagatavoja: Iniciatīvas “Latvijas skolas soma” koordinatore

Ludmila Kondrašova-Lutinska


J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas 12. Klases skolēni apmeklēja Raiņa dzīvesvietu Berķenelē un Tadenavā, kā arī Jasmuižā. Mēs esam priecīgi, ka projekts ‘’Latvijas skolas soma’’ deva lielisku iespēju atkal visu pa gabaliņiem savākt un atlikt atmiņā. Berķenelē mēs jau bijām 10.klasē adaptācijas laikā. Tieši šeit ir silta un mājīga atmosfēra. Un šīs mājas vēsturi mēs labi zinām. Šoreiz mums bija iespēja iepazīties ar mākslinieku Robertu Koļcovu, kuram ir īpašs skatījums uz pasauli. Mēs kopā ar viņu mēģinājām attēlot cilvēku kā vienkāršu melnu ģeometrisku figūru ar galvu,rokām un kājām.

Pēc tam mēs devāmies uz Tadenavu, kur Rainis dzimis un pavadījis savus pirmos trīs dzīves gadus. Mājā bija dota iespēja ar interaktīvu rotaļu palīdzību izzināt Raiņa literāro mantojumu, kā arī attīstīt tēlainību un vēlmi pašam interpretēt. Tadenavā mēs bijām ļoti emocionāli un ieinteresēti, kas būs tālāk.

Informāciju sagatavoja:

klases audzinātāja Lilija Prusakova

12.klases skolniece Beata Komarova


PAR INOVĀCIJU ATTĪSTĪBU LATVIJĀ UZZINĀJĀM AR „SKOLAS SOMU”

J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā tiek turpinātas iniciatīvas „Latvijas skolas soma” aktivitātes.  5.novembrī  7.-9.klašu skolēniem izdevās iesaistīties interaktīvajās nodarbībās „Tehniskās zinātnes atraktīvā veidā ar Tehnobusu”. Mūsu jaunieši tika iepazīstināti ar zinātnes un inovāciju attīstību Latvijā, izpētīja pārvietojamās laboratorijas paraugdemonstrējumus un paši pamēģināja ar tiem darboties.

Tehnobusa laboratorija ir aprīkota ar mūsdienīgu uzņēmumu aprīkojumu, ietverot tādas demo iekārtas kā programmējami CNC metāla apstrādes darba galdi (frēze un virpa), metināšanas izmēģinājumu stends, automatizācijas mini-rūpnīcas  mezgls, pneimatikas eksperimentu  stends, 3D printeris, zobratu mehānikas un dinamo stends u.c.

Pēc nodarbībām Tehnobusā skolēni izteica savu sajūsmu un lielu ieinteresētību zinātnes un inovāciju jomas jautājumos, augsti novērtējot iegūto zināšanu lietderību viņu redzesloka paplašināšanā.

Sagatavoja: Ludmila Kondrašova-Lutinska

 


 

Ar „Skolas somu” uz zoodārzu

Novembra otrajā dienā  J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolas 2.a klases skolēni kopā ar klases audzinātāju N.Pilaci, dabaszinību skolotāju L. Kondrašovu-Lutinsku un vienu no aktīvākajām māmiņām apmeklēja Latgales zoodārzu. Pasākums tiek finansēts ar iniciatīvas „Latvijas skolas soma” līdzekļiem, un tā ir patiešām lieliska dāvana mūsu bērniem.

Klausoties zooloģijas speciālista stāstījumu, aplūkojot zoodārza iemītniekus, skolēni tika iepazīstināti ar Latvijas un visas planētas Zemes  dabas daudzveidību. Latgales zoodārza ekspozīcijā un laboratorijā dzīvo dažādi eksotiskie dzīvnieki, pērtiķi, žņaudzējčūskas, krokodili, bruņurupuči, iguānas, skorpioni un citi tropu mežu un Latvijas ainavu iemītnieki.

Bērni ar lielu prieku apskatīja arī lauku peļu viensētu un īstu hobita māju kukaiņiem un zirnekļiem, kas atrodas Latgales zoodārza pagalmā.

Pēc pasākuma skolēni dalījās ar saviem iespaidiem:

Anna K., 8 gadi: „Bija ļoti interesanti! It īpaši man iepatikās paipalas! Viņas ir mīļas, gudras un dod cilvēkiem olas.”

Arturs T., 8 gadi: „Man ļoti iepatikās čūskas un krokodils. Šie dzīvnieki ir bīstami, bet stipri un skaisti.”

Jekaterina, 8 gadi: „Es uzzināju, ka Latvijas dabā dzīvo pat bruņurupuči! Nekad par to pat neesmu domājusi. Mums ir ļoti bagāta daba!”

Liels paldies Latgales zoodārza darbiniekiem par prieku, pārsteidzošiem atklājumiem un iedvesmu tālāk mācīties un uzzināt vairāk par pasauli, kurā mēs dzīvojam!

 

Sagatavoja: Ludmila Kondrašova-Lutinska

 


Mākslas objekts skolas somā

 

17.oktobrī mūsu skolas 4.a klase kopā ar savu audzinātāju M. Stankeviču iesaistījās aizraujošā pasākumā, kas tika finansēts no iniciatīvas „Latvijas skolas soma” budžeta. Skolēni apmeklēja interaktīvo nodarbību Māla mākslas centrā. Pasākuma pirmajā daļā skolēni tika iepazīstināti ar Māla mākslas centra vēsturi un slavenajiem keramiķiem, mākslas darbu tapšanas procesu, pēc tam tika piedāvāts  apskatīt izstādi – mākslas objektus no keramikas, kā arī mūsu zemes mākslinieku gleznas. Pasākuma otrajā daļā bērni darbojas praktiski un radoši – katrs no māla izveidoja savu mākslas darbiņu.

Jāpiemin, ka, gatavojoties šīm pasākumam, skolotāja M.Stankeviča savās  stundās iepazīstināja skolēnus ar tādām tēmām, kā Latvijas dabas resursi, māls un tā izmantošanas iespējas, māls un māksla.

Pēc pasākuma notika refleksijas nodarbība, kurā bija aplūkoti šādi  jautājumi: Kas bija svarīgs nodarbībā? Ko jaunu bērni uzzināja? Kas bija interesants nodarbībā?

Skolēni aktīvi dalījās ar saviem iespaidiem. Viņi ļoti augsti novērtēja interaktīvo nodarbību Māla mākslas centrā. Skolotāja uzsvēra, ka skolēni bija ieinteresēti, viņi uzmanīgi, ar lielu interesi klausījās ko viņiem stāsta, uzdeva savus jautājumus un radoši strādāja darbnīcā ar mālu.

Sagatavoja: Ludmila Kondrašova-Lutinska, Margarita Stankeviča


“Baltu valstu literatūras nedēļa (diena)”

Projekta mērķis ir popularizēt lasīšanu, radniecīgu tautu – Lietuvas un Latvijas – literatūru, kultūru, starpkultūru sakarus, sadarbību un uzlabot skolēnu lasītprasmi. Projekta organizatori: Jonavas rajona skolu bibliotekāru metodiskā apvienība. Projekta norise: 2018.gada 26.-30. marts. Šajā nedēļā Lietuvas skolas un skolu bibliotēkas tika aicinātas organizēt pasākumus, kas veltīti Latvijai, tās literatūrai, kultūrai, vēsturei, savukārt Latvijas skolas un skolu bibliotēkas – pasākumus, kas veltīti Lietuvas kultūrai, literatūrai un vēsturei.

J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā tika novadīti vairāki pasākumi, kas veltīti Lietuvas kultūrai, literatūrai, ģeogrāfijai, vēsturei: skolēni veica pētījumu par Latviju un Lietuvu, tika uzzīmētas un teatralizētas lietuviešu tautas pasakas, izveidota un izspēlēta galda erudīcijas spēle “Ko tu zini par Lietuvu”.

Copyright © 2024 J. Raiņa Daugavpils 6. pamatskola